10 grudnia startuje trzeci odcinek wyścigu Volvo Ocean Race

W niedzielę 10 grudnia rozpocznie się kolejny etap wyścigu Volvo Ocean Race. Siedem załóg będzie rywalizować na trasie Kapsztad-Melbourne mierzącej 6500 mil morskich (12 tysięcy kilometrów). Punkty przyznawane zespołom na tym odcinku będą liczone podwójnie. Z siedmioma punktami po dwóch odcinkach wyścigu, drużyna AkzoNobel plasuje się na czwartym miejscu.

Załoga AkzoNobel na czele ze sternikiem Simeonem Tienpontem zakończyła drugi odcinek trasy docierając na metę jako piąta. Z siedmioma punktami zespół plasuje się obecnie na czwartym miejscu w rankingu całego wyścigu. Kolejny – trzeci etap trasy – wystartuje 10 grudnia. Po dwóch tygodniach przerwy w południowoafrykańskim Kapsztadzie zawodnicy wyruszą do stolicy Australii – Melbourne.

Współpraca z Volvo Ocean Race to jeden z elementów strategii AkzoNobel w zakresie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Firma nie tylko zapewniła wszystkim jachtom biorącym udział w wyścigu profesjonalne powłoki marek International i Awlgrip, które pomagają ograniczyć zużycia paliwa, ale także aktywnie angażuje się w inicjatywy towarzyszące m.in. akcje edukacyjne. Są one związane z ekologią – w tym roku najważniejszymi obszarami zainteresowania są zmniejszenie wykorzystania tworzyw sztucznych w naszym codziennym życiu oraz ochrona środowiska wód oceanicznych. AkzoNobel wspiera również Akademię Młodych, której głównym zadaniem jest przekazywanie wiedzy na temat żeglarstwa oraz jest partnerem 12 wiosek regatowych zlokalizowanych w portach na trasie wyścigu. Ich odwiedzający będą mieli szansę zapoznać się z instalacjami obrazującymi wpływ tworzyw sztucznych na przyrodę oraz poznają inicjatywy AkzoNobel, które mają na celu ochronę środowiska. W ramach ostatniej odsłony kampanii załoga AkzoNobel wsparła sprzątanie plaży w Kapsztadzie.    

O nadchodzącym odcinku wyścigu

Trzeci odcinek trasy łączący Kapsztad z Melbourne powraca do Volvo Ocean Race po dwunastu latach przerwy, niosąc ze sobą nie tylko wartość historyczną wyścigu, ale także podwójną liczbę punktów. Będzie to pierwsze w tegorocznej edycji spotkanie drużyn z wymagającym Oceanem Południowym, charakteryzującym się sztormami, silnymi prądami i wiatrem.

Pierwszym wyzwaniem po opuszczeniu portu w Kapsztadzie i minięciu Przylądka Dobrej Nadziei będzie Prąd Agulhas – zachodni, graniczny prąd Oceanu Indyjskiego. Po nim załogi będą kierować się dalej na południe, polując na sprzyjającą trasę zachodnich wiatrów sztormowych (ang. Westerly Storm Track). Szlak znajduje się w obszarze niebezpiecznych nawigacyjnie ryczących czterdziestek i silnego Prądu Wiatrów Zachodnich, który popchnie zawodników w kierunku Australii. W rzeczywistości oznacza to długie dni lub nawet tygodnie żeglugi z ogromną prędkością – męczącą zarówno psychicznie, jak i fizycznie dla załogi. Po wyjściu z Oceanu Południowego, zawodnicy będą musieli zmierzyć się jeszcze z przejściem przez Cieśninę Basowa. Ten niesławny odcinek znany z gwałtownych zmian pogodowych będzie testem końcowym przed zasłużoną przerwą świąteczną w Melbourne.

Volvo Ocean Race to największy żeglarski wyścig dookoła świata. W tym roku po raz trzynasty najlepsi żeglarze stają do rywalizacji na trasie, liczącej ponad 39 tysięcy mil, przez pięć Oceanów. Załoga AkzoNobel na czele ze skiperem Simeonem Tienpontem składa się z doświadczonych zawodników, wśród których są: były zwycięzca Volvo Ocean Race, Jules Salter (Wlk. Brytania), dwukrotny zwycięzca olimpijski Chris Nicholson (Australia), złota medalistka olimpijska Martine Grael (Brazylia), dwukrotny zdobywca Pucharu Ameryki Peter van Niekerk (Holandia), Luke Molloy (Australia), Nicolai Sehested (Dania), Brad Farrand (Nowa Zelandia) i 23-letnia Emily Nagel (Bermudy).

Zdjęcia z drugiego odcinka trasy oraz z pobytu załogi w Kapsztadzie są dostępne do pobrania w biurze prasowym AkzoNobel.

O AkzoNobel

AkzoNobel tworzy artykuły codziennego użytku, aby życie ludzi było bardziej przyjazne i inspirujące. Jako wiodący globalny producent farb i lakierów oraz główny producent chemii specjalistycznej tworzymy rozwiązania, dbamy o ochronę oraz dodajemy kolor konsumentom i firmom na całym świecie. Czerpiąc z pionierskiej historii, nasze innowacyjne produkty oraz zrównoważone technologie zostały zaprojektowane tak, aby wyjść naprzeciw rosnącym wymaganiom dynamicznie zmieniającego się świata, a jednocześnie ułatwiać życie. Nasza firma z siedzibą w Amsterdamie w Holandii, zatrudnia blisko 46 tysięcy osób w około 80 krajach, a portfolio obejmuje marki, takie jak: Dulux, Sikkens, International, Interpon i Eka. Pozostając nieprzerwanie jednym z liderów zrównoważonego rozwoju, chcemy pobudzać miasta i społeczności do działania, jednocześnie tworząc kolorowy świat, w którym dzięki naszym aktywnościom życie staje się lepsze.