Od 8 stycznia 2019 AkzoNobel zaprasza start-upy i scale-upy do wspólnego malowania lepszej przyszłości.

AkzoNobel, lider innowacji na rynku farb i powłok, 8 stycznia rozpoczyna zapowiadany pod koniec ubiegłego roku projekt Paint the Future skierowany do start-upów i scale-upów z całego świata. Zespół ekspertów firmy we współpracy z KPMG przez najbliższe miesiące poszukiwać będzie najnowocześniejszych i najbardziej rewolucyjnych pomysłów z różnych zakątków globu, które w połączeniu ze światową pozycją AkzoNobel, jego know-how i doświadczeniem mają szansę zrewolucjonizować przyszłość branży.

AkzoNobel znany jest w branży ze swojego innowacyjnego podejścia do rozwoju produktów w kierunku bardziej przyjaznych użytkownikom i środowisku. Już teraz produkuje m.in. farby, które oczyszczają powietrze, są odporne nawet na ekstremalnie wysokie temperatury, czy niesprzyjające warunki . W portfolio firmy są także powłoki, które zmniejszają opór wody, dzięki czemu jednostki pływające mogą ograniczyć zużycie paliwa, a tym samym mają mniejszy wpływ na zanieczyszczenie środowiska.

W ciągu ostatnich pięciu lat firma zainwestowała ponad 1,8 miliarda euro w badania i rozwój. Nasi pracownicy Działu R&D nieustannie znajdują nowe inteligentne rozwiązania – mówi Klaas Kruithof, Dyrektor ds. Technologii w AkzoNobel. – Niemniej jednak wyzwaniem pozostaje technologiczne wdrażanie: mniejsze firmy obsługujące klasyczną niszę rynkową są czasem bardziej elastyczne – dodaje.

Poprzez Paint the Future koncern zaprasza start-upy i scale-upy z całego świata do wspólnej pracy oraz przekształcenia ich ekscytującego potencjału w genialną rzeczywistość. Chce połączyć nowe, przełomowe technologie z dynamicznie rozwijającym się światem farb i powłok, a także przyspieszyć wdrażanie innowacji, które przełożą się na lepszą i czystszą przyszłość. Zwycięzcy będą mieli szansę na rozpoczęcie współpracy z AkzoNobel.

Wyzwanie stawiane uczestnikom przez AkzoNobel to doskonały przykład synergii wiedzy i know-how z nowym spojrzeniem na rynek. To również forma akceleratora dla młodych przedsiębiorstw. Uczestnicy projektu będą mieć dostęp do cennych rad, doświadczeń, informacji zwrotnych, ale także kontaktów, które pomogą im w budowaniu i rozwijaniu biznesu, szybszym wejściu na rynek, a nawet oferowaniu rozwiązań na całym świecie – podkreśla (Klaas Kruithof)

Wyznaczono pięć obszarów, w których przyjmowane są zgłoszenia do projektu Paint the Future:

  • Zarządzanie wynikami badań
  • Inteligentna aplikacja
  • Racjonalne wykorzystanie zasobów
  • Lepsze właściwości
  • Biologia źródłem inspiracji

Uruchomiona została dedykowana platforma letspaintthefuture.com, gdzie można dowiedzieć się więcej o każdym obszarze, zobaczyć zgłoszenia i nawiązać kontakt z pozostałymi uczestnikami – innymi startupami, innowatorami oraz ekspertami firmy AkzoNobel.

Projekt Paint the Future wystartował 8 stycznia 2019 r. Od tego dnia do 1 marca br. przyjmowane są zgłoszenia. Finaliści wyłonieni zostaną na początku kwietnia, a zwycięzców poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali.

Krótkie opisy obszarów:

1. Zarządzanie wynikami badań

W jaki sposób możemy gromadzić i zarządzać danymi, aby prognozy dotyczące wpływu naszych produktów na powierzchnie, na której zostały użyte, były bardziej dokładne i efektywne?

2. Inteligentna aplikacja

W jaki sposób Twoje rozwiązanie może zmienić lub ulepszyć sposób, w jaki klienci stosują nasze produkty?

3. Racjonalne wykorzystanie zasobów

W jaki sposób Twoje rozwiązanie umożliwiłoby cykliczne wykorzystanie materiałów w dowolnym punkcie naszego cyklu wdrożenia produktu?

4. Lepsze właściwości

Jaką ekscytującą nową właściwość może zaoferować Twoja technologia, aby powłoki farb, czy lakierów były bardziej czyste, zdolne do adaptacji i dostosowane do warunków, w których zostały użyte?

Biologia źródło inspiracji

W jaki sposób Twoje rozwiązanie, uwzględniające technologię bioaktywną, może zapewnić lepszą wydajność lub innowacyjne funkcje naszych powłok?

Video: link to a video

O AkzoNobel

AkzoNobel to firma z pasją do malowania. Od 1792 roku jesteśmy ekspertem w produkcji farb i lakierów, kreującym standardy w kolorze i ochronie powierzchni. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon – które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 80 krajach i zatrudnia około 35 000 pracowników, którzy z pasją dostarczają wysokiej jakości produkty i usługi, zgodnie z oczekiwaniem naszych klientów. Więcej informacji na stronie www.akzonobel.com.