Wyniki AkzoNobel za I kwartał 2019.

Wyniki AkzoNobel za I kw. wskazują, że firma realizuje strategię „15% do 2020 r.” pomimo przeszkód w postaci wzrostu kosztów surowców i niepewnej sytuacji makroekonomicznej.

Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) podaje wyniki za I kwartał 2019 r.

• Wzrost skorygowanych przychodów z działalności operacyjnej o 9% do poziomu 163 mln €
o Dalsza inflacja kosztów surowców – wzrost kosztów zmiennych o 77 mln €.
o Efektem aktualnych inicjatyw cenowych jest wzrost o 6% ceny w asortymencie.
o Wynik programów oszczędności kosztowych: 38 mln €
o Spadek wolumenu w efekcie strategii wzrostu wartości zamiast wzrostu wielkości.
• ROS, po wyłączeniu niealokowanych kosztów, wzrósł do 9,1% (2018: 8,7%)
o W obszarze Decorative Paints zanotowano silne tempo wzrostu pomimo tego, że ten kwartał roku jest zwykle słabszy.
o Spadek zamówień zanotowany w obszarze Automotive and Specialty Coatings.
• Wyniki wskazują, że możliwe będzie uzyskanie zysku dla akcjonariuszy w łącznej kwocie 6,5 mld €.
• Wpłaty pieniężne w kwocie 639 mln € na główne programy emerytalne w Wielkiej Brytanii.

Komentarz Thierry'ego Vanlanckera, CEO AkzoNobel:
Cieszą nas tak dobre wyniki w poszczególnych obszarach działalności w tym słabszym kwartale roku. Dzięki inicjatywom cenowym i programom oszczędności kosztów uzyskaliśmy wzrost zysku o 9% i wzrost rentowności sprzedaży do poziomu 9,1%.

W obszarze Decorative Paints zanotowano silne tempo wzrostu. Wzrost rentowności zanotowały wszystkie segmenty Performance Coatings z wyjątkiem Automotive and Specialty Coatings, gdzie zanotowano spadek zamówień.

Realizujemy plany przekształcenia firmy w organizację ukierunkowaną na realizację celów. W I kwartale wypracowaliśmy oszczędności rzędu 38 mln €. Realizujemy ustalony kierunek i założenia strategii Winning together: 15 by 20”

Ważne informacje:

Transformacja tureckiego miasteczka kolorową tęczą
Zmieniliśmy życie setek mieszkańców miasteczka na tureckim wybrzeżu Morza Egejskiego w ramach projektu “Let’s Colour” realizowanego jako część inicjatywy AkzoNobel Cares. Ponad 50 tys. litrów farby marki Marshall posłużyło do rewitalizacji ponad 400 domów w dzielnicy Tepe na wzgórzach Kusadasi. To najnowszy przykład efektów naszej pasji zawodowej, która umożliwia zmianę świata.

Otwarcie nowego sezonu przez zespół Formuły 1 McLarena
Najnowsza technologia koloru stworzona przez naszą firmę pozwala zespołowi Formuły 1 McLarena wyróżnić się na starcie sezonu 2019. Kolorystyka nowej karoserii wspaniałego bolidu MCL34 stanowi nową odsłonę projektu Papaya Spark, który zadebiutował w roku ubiegłym. Lakier marki Sikkens zapewnia trwałość i wytrzymałość powłoki przy jednoczesnym, znacznym obniżeniu emisji.

Debiut unikalnego Dulux concept store w Szanghaju
Nowy sklep Dulux concept store został otwarty w Szanghaju w Chinach i oferuje klientom w pełni interakcyjną obsługę. Technologia cyfrowa i personalizacja obsługi wykorzystane w sklepie sprawiają, że malowanie staje się łatwiejsze i bardziej atrakcyjne. To pierwszy tego rodzaju sklep w Chinach, w którym demonstrowane są właściwości farby Dulux i jej trwałość. Na miejscu dostępni są specjaliści, którzy oferują doradztwo i pokazują w czasie rzeczywistym spersonalizowane wzory i kolory.

AkzoNobel otwiera przełomowy ośrodek badań, rozwoju i innowacji
Supernowoczesny kompleks laboratoryjny, w którym można testować nowe produkty w warunkach zbliżonych do warunków panujących w najbardziej ekstremalnych środowiskach, został oficjalnie otwarty przez AkzoNobel w Wielkiej Brytanii. Warty 12,6 mln € ośrodek badań, rozwoju i innowacji znajduje się w Felling – miejscowości, która łączy 115-letnią historię tworzenia farb i supernowoczesny sprzęt zaprojektowany w tym celu, by AkzoNobel zawsze wyprzedzała innych w branży.

Perspektywy:
Realizujemy naszą strategię „Winning together: 15 by 20” kontynuując tworzenie organizacji przystosowanej do osiągania celów w postaci firmy skoncentrowanej na Paints and Coatings, co przyczyni się do realizacji zadań wyznaczonych do 2020 r.

Trendy popytu obserwowane w poszczególnych regionach i segmentach różnią się w niepewnym środowisku makroekonomicznym. Inflacja dotycząca cen surowców utrzyma się w pierwszej połowie 2019 r., ale jej poziom będzie niższy od zarejestrowanego w 2018 r.

Realizowane są skuteczne inicjatywy cenowe i programy redukcji kosztów, które powinny uwzględnić wpływ obecnych niekorzystnych czynników. Kontynuujemy realizację naszej transformacji, co przyniesie nam dalsze oszczędności w kwocie 200 mln EUR do 2020 r. W latach 2019 i 2020 poniesiemy jednorazowe koszty.

Do końca 2020 r. chcemy osiągnąć docelowy wskaźnik dźwigni finansowej na poziomie 1,0-2,0-krotności długu netto/EBITDA i zobowiązujemy się do utrzymania dobrego ratingu kredytowego na poziomie inwestycyjnym.

Raport za I kwartał 2019 r. można przeczytać i pobrać pod adresem http://akzo.no/Q12019Report

 

O AkzoNobel

AkzoNobel to firma z pasją do malowania. Od 1792 roku jesteśmy ekspertem w produkcji farb i lakierów, kreującym standardy w kolorze i ochronie powierzchni. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon – które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 150 krajach i zatrudnia około 35 000 pracowników, którzy z pasją dostarczają wysokiej jakości produkty i usługi, zgodnie z oczekiwaniem naszych klientów. Więcej informacji na stronie www.akzonobel.com.